De Basis Eelde

Project Study werkt samen met De Basis Eelde. Basisschool- en middelbare school leerlingen kunnen bij De Basis terecht voor remedial teaching en individuele begeleiding. 

Hieronder stelt Harma van De Basis Eelde zich voor:

Ik ben Harma Hoff en werk sinds 1982 in het onderwijs. Ik ben begonnen als leerkracht in het voortgezet speciaal onderwijs, daarna als leerkracht in het basisonderwijs. De laatste 20 jaar werk ik als intern begeleider en remedial teacher bij Stichting Westerwijs. Dit doe ik nog steeds met heel veel plezier. Ik ben gediplomeerd teacher educational needs en intern begeleider. Daarnaast ben ik gecertificeerd Kids Skills coach en heb ik bij Stichting Lerend Brein mijn opleiding tot werkgeheugentrainer met succes afgrond.

Uit veel studies blijkt dat het werkgeheugen een even grote, misschien wel grotere, voorspeller van schoolsucces is dan het IQ. Op dit gebied ligt voor mij  een grote uitdaging. Ik heb werkgeheugentraining met succes toegepast bij kinderen op mijn school en zag behalve het werkgeheugen ook de executieve functies vooruit gaan.

Kinderen met leerproblemen verder helpen in hun ontwikkeling is mijn passie. Ik heb mij op dit gebied steeds verder ontwikkeld en beschik over veel ervaring, Ik heb mij aangesloten bij Project Study, omdat we een zelfde visie op onderwijs en begeleiding hebben, en ik graag mijn kennis en ervaring wil delen en in praktijk wil brengen. Ik maak gebruik van verschillende leerstrategieën, het ene kind is visueel ingesteld, het andere kind auditief. Het onderwijs is overwegend auditief en dit is niet voor ieder kind geschikt. Ik kan onder andere helpen bij:

– dyslexie
– dyscalculie
– Kwec methode
– coaching
– werkgeheugen
– achterstanden op gebied van rekenen, taal, spelling, begrijpend lezen
– goede aansluiting naar het voortgezet onderwijs

Kosten en tijden:

-Een intakegesprek gratis.
-Individuele sessies 30 euro per uur.
-In groepsverband liggen de kosten lager, deze tarieven zijn in overleg te bepalen.
-Tijden in onderling overleg te bepalen.