Skip to content

Het team

Bij Project Study komen maximaal 14 leerlingen per middag. Omdat leerlingen allemaal om verschillende tijden vrij zijn, zitten er eigenlijk nooit meer dan vijf leerlingen te werken in een ruimte. De dagelijkse begeleiding wordt gegeven door Anneke en Eef.

Anneke

Na 30 jaar gewerkt te hebben in het voortgezet onderwijs heeft Anneke besloten zich volledig te richten op het begeleiden van leerlingen bij Project Study. In het voortgezet onderwijs is ze werkzaam geweest als leerkracht biologie, mentor en zorgcoördinator. Anneke is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij het opzetten van Project Study. Ze verzorgt de intake- en oudergesprekken en houdt het begeleidingsproces in de gaten. Dagelijks is ze aanwezig bij de huiswerkklassen en ze geeft bijles en eindexamentraining voor de exacte vakken.

‘’Na 30 jaar in het voortgezet onderwijs werkzaam te zijn geweest, heb ik besloten om mij sinds begin 2019 volledig in te zetten voor Project Study. Niet omdat mij het lesgeven, mentor en coach zijn, contacten met leerlingen en ouders gingen vervelen of geen uitdaging meer voor mij waren, maar omdat ik al deze vaardigheden nog beter kan benutten in ons eigen studie centrum.  Mijn motivatie haal ik uit het combineren van mijn passie voor de natuur, biologie met de bijbehorende exacte vakken en een didactische invulling van de dagelijkse begeleiding van leerlingen. Naast mijn bachelor biologie en onderwijsbevoegdheid voor het voortgezet onderwijs, heb ik in de loop der jaren veel tijd geïnvesteerd in bijscholing en cursussen. De laatste en meeste relevante voor de begeleiding van leerlingen bij Project Study is een post-HBO opleiding talent begeleider en coach bij Novilo”.

 

Eef 

Eef is al voor het zesde schooljaar heel nauw betrokken bij  Project Study. Ze heeft een bachelor (ortho)pedagogiek.  Naast bijlessen en eindexamentrainingen voor de talen is ze samen met Anneke verantwoordelijk voor  de dagelijkse huiswerkklassen.

“Ik ben fanatiek en probeer met nuchterheid en humor het beste in alle leerlingen naar boven te halen. Ik geloof dat leerlingen meer kunnen dan ze denken en dat zelfvertrouwen heel belangrijk is in het huidige onderwijssysteem. Ik vind het geweldig om samen met leerlingen te werken aan hun doelen. Als ik merk dat leerlingen (weer) in zichzelf gaan geloven en het beste uit zichzelf halen, is ons doel bereikt. Het is mijn droom en visie om Project Study rustig te laten groeien, zodat we meer leerlingen kunnen helpen op een persoonlijke en betrokken manier.

Bij Project Study werken wij in de drukke periodes samen met studenten. Op dit moment werkt Dagmar bij ons. Zij helpt ons met het begeleiden van de exacte vakken. Dagmar heeft een gymnasium diploma NT/NG en studeert Biomedical Engineering aan de RUG in Groningen.

”Op de middelbare school heb ik met veel enthousiasme huiswerkbegeleiding en bijles gegeven. Het leukste vind ik om individueel met elke leerling om te gaan en dat maakt Project Study zo bijzonder. Doordat het een klein groepje leerlingen is, leer je elke leerling toch op een persoonlijke manier kennen en ben je erg betrokken. Omdat ik zelf net de middelbare school heb afgerond, zit niet alleen alle stof nog vers in mijn hoofd, maar weet ik ook precies wat er op een middelbare school van leerlingen wordt gevraagd en hoe ze deze vraagstukken oplossingsgericht kunnen aanpakken. Mijn doel is niet alleen om samen met de leerlingen stapsgewijs de stof te begrijpen en de beste resultaten te halen, maar ook dat ze meer inzicht, zelfvertrouwen en plezier krijgen in het oplossen van deze vraagstukken”