Study Coaching

Voor wie? 

Voor leerlingen eind primair onderwijs en voortgezet onderwijs, die op school problemen tegenkomen.
Bijvoorbeeld:
– hoogbegaafde leerlingen
– onderpresteerders
– leerlingen met ADHD/ADD
– leerlingen met ASS

Lang niet alle leerlingen voelen zich fijn op school. Dit kan vele oorzaken hebben. Het helpt ook niet dat ons onderwijssysteem uitgaat van de gemiddelde leerling. Wanneer jij niet een gemiddelde leerling bent, maar bijvoorbeeld hoogbegaafd bent of een andere diagnose hebt gekregen, kan naar school gaan een enorme uitdaging zijn. Je voelt je vaak niet begrepen en soms krijg je lastig grip op praktische zaken. Wij kunnen je helpen om beter om te gaan met alles wat je tegenkomt op school, zodat je je daar prettiger voelt.

Hoe?

Je start met een vrijblijvend intakegesprek. In dit gesprek gaan we op een rijtje zetten waarbij jij hulp nodig hebt. Wij leggen uit welke hulp wij kunnen bieden, waarna jij kunt beslissen of onze werkwijze bij je past.

Wanneer?

Als je besluit met ons een coachingstraject in te gaan, verwachten we je twee keer per week. Een half uur per week plannen we in voor individuele gesprekken. De eerste vier weken kan het zijn dat deze gesprekken langer duren of uitgebreider zijn. Vaak is het handig is om ook volwassenen, die jou goed kennen, hierbij te betrekken. Dit kunnen je ouders zijn of een leerkracht, docent of mentor van je school.

Twee uur per week gaan we je gestelde doelen in de individuele gesprekken een praktische uitvoering geven. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld leren plannen, leertechnieken, doorzetten, motivatie vasthouden, conflicten hanteren, enzovoort. Deze twee uur werk je in een kleine groep van maximaal 3 leerlingen. Het is namelijk ook zinvol om van de ervaringen van medestudenten te leren en emoties te delen, wanneer je daar behoefte aan hebt.

Wie gaat je helpen?
Je coach bij dit traject is Anneke.  Zij werkt al jaren als docent, mentor en heeft ervaring met leerlingen met leerproblematiek. Ze heeft ervaring met coaching en leerlingen met behoefte aan meer ondersteuning in het voortgezet onderwijs.